MAGNEZIJ PROTI UTRUJENOSTI, GLAVOBOLU IN KRČEM! ZA ŠPORTNIKE IN ZDRAVO SRCE!

MAGNEZIJ PROTI UTRUJENOSTI, GLAVOBOLU IN KRČEM! ZA ŠPORTNIKE IN ZDRAVO SRCE!

Magnezij tako kot drugi minerali opravlja pomembne funkcije v telesu. Je četrti najpogostejši mineral v človeškem telesu; nahaja se v vsaki celici.

Simptomi pri pomanjkanju magnezija so: izguba teka, vrtoglavica, migrene, motnje pri delovanju srca, visok krvni tlak, živčnost, zaspanost, preobčutljivost, depresija, zmedenost, krči in bolečine v mišicah.

Pri današnjih življenjskih pogojih in navadah so pomanjkanja magnezija zelo pogosta. Telo lahko dolgo časa kompenzira pomanjkanje magnezija s pomočjo izkoriščanja magnezija iz kostnih depojev in s pomočjo zmanjšanega izločanja magnezija skozi ledvica, ne da bi se pojavili večji patofiziološki učinki s kliničnimi simptomi. Pri dolgotrajni  pomanjkljivi oskrbi magnezija s prehrano, magnezij neposredno prispeva k nastanku osteoporoze.

Še posebej pomembno  je delovanje pomanjkanja magnezija v pojačanem delovanju stresa, kadar ste izpostavljeni stresu, je zelo pomembno da dodajate magnezij.

Že dolgo je poznana zveza med pojavom glavobola in pomanjkanjem magnezija. Značilen simptom za prisotnost pomanjkanja magnezija je trzanje obraznih mišic  pri dotikanju določenih živcev  pred uhljem. Tudi živčno mišično vzdraženje v področju plečke in glave s posledičnimi glavoboli so posledice pomanjkanja magnezija (Durlach, 1988).

V telo se absorbira približno 30 – 60 % zaužitega magnezija, večina v prvem in zadnjem delu tankega črevesa, nekaj magnezija pa se absorbira tudi v debelem črevesu. Absorbcijo magnezija zavirajo fitati in fosfati, ki so prisotni v nekaterih rastlinskih živilih. Skozi črevesje magnezij vstopa v plazmo, kjer se večinoma nahaja v ionski obliki, nekaj pa je vezanega tudi na beljakovine.

KOLIKO MAGNEZIJA POTREBUJEMO?

Priporočen dnevni odmerek magnezija za ženske znaša 300 mg, za moške pa 350 mg. Zaradi hormonskih sprememb, ki povzročajo povečano izločanje magnezija, imajo nekoliko višje potrebe po tem mineralu nosečnice (okoli 310 mg) in doječe ženske (390 mg). Povišane potrebe imajo tudi športniki, starejši in bolniki s sladkorno boleznijo tipa 2. V tankem in debelem črevesju se absorbira približno 30 – 60% zaužitega magnezija. Absorpcijo iz rastlinskih virov otežujejo rastlinski fitati.

STRES IN IZČRPANOST!

Pomanjkanje magnezija je velikokrat posledica stresa. Izzivi v službi in osebnem življenju, iskanje ravnovesja med delom in družino, finančne skrbi, premalo spanja in številni drugi dejavniki močno povečujejo potrebo po tem mineralu.

V stresnih situacijah se izloča več adrenalina in noradrenalina, kar vpliva na izločanje magnezija iz celic, zato se ga več izloča tudi z urinom. Stres (telesni, duševni) in pomanjkanje magnezija drug drugega poslabšujeta. Pri premagovanju stresa in njegovih posledic si lahko pomagamo z jemanjem magnezija, ki prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti. Kadar smo preveč izpostavljeni stresu, in imamo tudi težave z spanjem toplo priporočamo dodajanje CBD KONOPLJINE SMOLE in dovolj D vitamina.

ZA ŠPORTNIKE!

Magnezij potrebujejo mitohondriji, ki so v celicah odgovorni za energijsko presnovo. Še zlasti pomemben je za energijsko presnovo v mišicah, tudi v srčni mišici, kar je dobro znano vrhunskim športnikom, saj magnezij igra pomembno vlogo pri doseganju vrhunskih rezultatov. Zaradi povečane dejavnosti mišic in močnega potenja telo pri športu porablja oziroma izgublja magnezij. Da bi dolgoročno ohranili delovanje in zmogljivost mišic, morajo športniki po prenehanju športne dejavnosti hitro nadomestiti izgubo magnezija in tekočin.

SRCE IN OŽILJE!

Epidemiološke raziskave so pokazale, da so velik pomen visokih koncentracij magnezija v serumu  za srčno-žilni sistem, kjer so v ARIC-raziskavi pri ženskah lahko pokazali močno zmanjšani riziko srčno-ožilnih  obolenj (Liao in sod., 1998).

Prav tako pa ima povečana oskrba z magnezijem važno terapevtsko vlogo pri obolenjih srca in ožilja (Schechter, 2003).

TEŽKO ODVAJANJE ALI ZAPRTJE!

Magnezij se pogosto uporablja kot odvajalo. Možen vzrok za zaprtje je lahko tudi pomanjkanje magnezija, zato ob zaprtosti, VEDNO poleg skrbno izbranega PROBIOTIKApriporočamo tudi dodajanje MAGNEZIJA. Magnezij spodbuja krčenje mišic v črevesju, kar spodbuja peristaltiko, ki potiska blato do danke, dokler ga ne izločimo. Ampak ne pozabite, da težava zaprtja in vzrokov trdega blata je gotovo način prehrane. Prehrana je pogosto nasičena s kalorijami v obliki maščob, beljakovin in lahko prebavljivih ogljikovih hidratov, revna pa z vlakninami. Pogosto ljudje zaužijejo tudi premalo tekočine.

DIABETIKI!

Posebno važno vlogo pa igra oskrba magnezija pri preprečevanju pojava diabetesa tip 2 in pri omilitvi simptomov ter izboljšanju regulacije krvnega sladkorja (Barbagallo in sod., 2007). Obsežne epidemiološke razskave so pokazale, da se z zmanjšanjem vsebnosti magnezija v hrani povečuje riziko za diabetes tip 2 in pojav metaboličnega sindroma (Lopez-Ridaura in sod., 2004; Song in sod., 2005). Oskrba z magnezijem vpliva pozitivno na potek obolenja pri klinično manifestiranemu obolenju diabetes typ-a 2, ker je zadostna količina magnezija važna za normalno delovanje inzulina. Številne raziskave  ob dodajanju magnezija pri diabetičnih bolnikih so potrdile izboljšano delovanje inzulina (Larsson  in Wolk, 2007). 

Povprečna prehrana diabetikov je zelo skromna glede oskrbe magnezija še zlasti zaradi zmanjšanega uživanja kruha in drugih živil iz žitaric. Dnevna potreba po magneziju pa je pri diabetičnih bolnikih povečana zaradi povečanega izločanja urina in  acidoze, kar še povečuje izločanje in izgubo magnezija iz telesa.

Pomanjkanje magnezija po najnovejših raziskavah povečuje tudi pojav vnetnih procesov, ki vodijo do poškodb stene ožilja.

Ste vedeli, da najnovejše raziskave navajajo, da je magnezij bolj učinkovit pri boju z depresijo, kot pa antidepresivi?

IZDELKI MAGNEZIJA V NAŠI PONUDBI MED KATERIMI LAHKO IZBIRATE:

Vsi izdelki v naši ponudbi so skrbno izbrani!

Terranova Magnezij in kalcijvsebuje minerala, po katerih lahko povečane fizične in psihične obremenitve povečajo potrebe. Priporočeni dnevni vnos magnezija je 400 mg/dan in kalcija 800 mg/dan, razvili so holistično inovacijo: zanjo uporabljajo polnovredna, nepotvorjena, s fitonutrienti bogata živila in rastlinske dodatke.

AKTIVEN MAGNEZIJ je visoko potencirana oblika magnezija.

LIPOSOMSKI MAGNEZIJ +je biorazpoložljivost minerala v telesu mnogo večja kot pri običajnih oralnih preparatih. Liposomi prenesejo Mg in ostale minerale naravnost v krvni obtok in v celice. Priporočamo ob težavah z odvajanjem in pri močnih krčih!

MAGNEZIJEVO OLJE, predvsem za boleče mišice, odlična rešitev! Visoko koncentrirana vodna raztopina magnezijevega klorida, 100% naraven izdelek brez konzervansov

Za svetovanje in pomoč pri izbiri primernega dodatka za vas, smo vam na voljo na info@zdravobrok.si.

Sara Golob

Vse informacije in opisi na straneh spletne trgovine www.zdravobrok.si, na socialnih omrežjih, elektronskih novicah, in na drugih kanalih so zgolj informativnega značaja in nikakor niso namenjene kot nadomestilo za nasvete osebnega zdravnika, prav tako ne morejo biti nadomestilo za ustrezno zdravstveno pomoč, zdravniško diagnozo ali zdravniški nasvet saj niso izrecno potrjene s strani zdravstvenih organov. Izdelki se uporabljajo zgolj kot pomoč ob ustreznem zdravljenju.

V primeru, da jemljete še kakšna zdravila in druga prehranska dopolnila, svetujemo, da se pred kombiniranjem le teh posvetujete s svojim zdravnikom.

Zdravobrok.si
Close